Waar Jezus jouw leven
kan veranderen!

Gradake Mwangi


Mijn naam is Gradake en ik ben 21 jaar, 4 jaar geleden heb ik een keuze gemaakt om Jezus in mijn hart te vragen, daar wil ik graag wat meer over vertellen. Als kind heb ik altijd geloofd in God, mijn moeder vertelde ons verhalen uit de kinderbijbel en af en toe gingen we naar de kerk van mijn tante. Mijn tante was een echte christen en ik vond het geweldig om daar naar de kerk te gaan.

Ik werd echter ouder en begon steeds minder in God te geloven, op school leerde ik over de evolutietheorie en ik begon steeds meer te geloven dat God bedacht was door mensen die probeerde de dingen in deze wereld te verklaren door een God. Ik ging mijn eigen weg en had het idee dat ik zo gelukkig was, ik had God niet nodig en vertrouwde op mezelf.

Toen ik zeventien jaar oud was ging mijn moeder naar de kerk, ze kreeg een folder op straat en kwam in de kerk tot bekering. Ze vroeg me of ik ook een keer mee wilde, ze zei dat het een zelfde soort kerk was als de kerk van mijn tante, omdat ik dat vroeger zo leuk vond besloot ik mee te gaan. Toen ik de eerste keer in de kerk was kreeg ik meteen het gevoel wat ik vroeger ook had in de kerk van mijn tante, er was een aanwezigheid van God, al mijn twijfels waren meteen weg. Aan het einde van de dienst vroeg de pastor of iemand zijn leven aan Jezus wilde geven, mijn hart klopte in mijn keel, want ik wilde dat heel graag, maar ik durfde de keuze niet te maken. Ik bleef naar de kerk komen en een aantal weken later was mijn verlangen zo groot dat ik mijn hand op stak en tot bekering kwam, het was zo een opluchting, ik moest huilen van blijdschap! Daarna voelde ik me geweldig, ik voelde me vrij! Later zou ik ook leren dat ik door Jezus aan te nemen ook echt vrij was gekocht van al mijn zonden.

Ondanks dat ik dacht dat ik God niet nodig had vóór mijn bekering bleek later dat ik Hem wel degelijk nodig heb. Ik reed met mijn zus over de snelweg, ik hield te weinig afstand van de auto die voor me reed. Deze auto moest plotseling remmen en ik dus ook, ik moest zo hard remmen om te voorkomen dat ik op de auto voor mij zou botsen dat ik de macht over het stuur verloor. Ik reed recht de vangrail in en maakte een halve cirkel over de snelweg. Ik was in paniek dus mijn zus nam het stuur van mij over, de auto startte nog (!), en mijn zus is toen verder gereden. Later heb ik me beseft dat ik op dat moment heel erg veel geluk heb gehad, we hadden geen schrammetje en de auto had nauwelijks schade, terwijl we toch echt recht de vangrail in zijn gereden. Ik had wel dood kunnen zijn! Dit was voor mij een bevestiging dat God altijd bij me is en mij beschermd en ook al had ik het niet overleefd dan weet ik zeker dat ik naar de hemel zou zijn gegaan. Het was voor mij ook een teken dat je als mens niet alles in de hand hebt. Je kunt geen problemen hebben, maar er kunnen ineens dingen op je pad komen waar je niets aan kunt doen. Je kunt denken dat je God niet nodig hebt, maar iedereen heeft God nodig.

Ik ben blij dat ik op een jonge leeftijd een keuze heb gemaakt omdat God mij op deze manier heel veel dingen heeft kunnen besparen. Nu pas weet ik dat ik voor mijn bekering niet werkelijk gelukkig was, want in tijden van nood kan soms niemand je helpen, dat geeft je een gevoel van waanhoop en eenzaamheid, maar vooral ook van onzekerheid. Ik weet dat ik een hemelse vader heb die er altijd voor mij zal zijn en mij zal beschermen. Eén dag zal ik bij hem in de hemel zijn en daar ben ik Hem dankbaar voor. We kunnen denken dat we God niet nodig hebben of dat God niet bestaat, maar ik wil je uitdagen om God een kans te geven in je leven, hij wil je zekerheid geven in je leven en je werkelijk gelukkig maken.

 

Samenkomsten

Diensten : Zondag: 11:00 uur & 18:00 uur
Woensdag: 19:30 uur
Bijbelstudies : Zondag: 10:00 uur
Huis samenkomsten : Vrijdag: 20:00 uur

Adresgegevens

Marie Curiestraat 68/A
6533 HZ Nijmegen
Mobiel: 06 21 15 34 40

Bereikbaar via

Bussen v.a. Centraal Station Nijmegen:
Lijn 4 richting Aldenhof
Lijn 6 naar Dukenburg
Lijn 9 richting Grave

Links

 

Stort uw gift:
Rabobank: NL86 RABO 01 28 44 13 48
Te name van: Evangeliegemeente De Deur
Onze kerk is aangemerkt door de belastingdienst als een
Algemeen Nut Beoogende Instelling (853299183)
Jezus belooft in Lukas 6: 38 "Geeft en u zal gegeven worden: een goede, gedrukte, geschudde, overlopende maat zal men in uw schoot geven. Want met de maat, waarmede gij meet, zal u wedergemeten worden."